Pink Lady® lanceert in samenwerking met de NBV en Jumbo de van haar Bee Pink®-actie in de winkels. Dit initiatief biedt consumenten de mogelijkheid om een bijenkorf bij hen in de buurt te sponsoren, er nieuws over te ontvangen en potten honing te winnen.
De campagne sluit aan bij het Bee Pink® programma, dat Pink Lady® Europe in samenwerking met deskundigen uit de landbouw- en bijenteeltwereld heeft opgezet. Het is gericht op alle Pink Lady®-telers en omvat bewustmakingsdagen en een gids met technische kennis, voorschriften en praktisch advies over het behoud en de bescherming van bestuivende insecten, die essentieel zijn voor de bestuiving van de appelbloesems, zodat deze in vruchten kunnen veranderen.
Naast de campagne in de winkel zullen op de sociale netwerken van Pink Lady® en op de Pink My Life club talrijke acties worden opgezet om het grote publiek aan te moedigen zich in te zetten voor bijen: leuke en educatieve inhoud, doe-het-zelfactiviteiten voor insectenhotels, enz.
Klik hier om deel te nemen aan de Bee Pink® campagne bij Jumbo tot 30 april, en doe mee op Instagram, TikTok en Pink My Life om meer te weten te komen over de bestuiving in Pink Lady® boomgaarden, en de eenvoudige dingen die je kunt doen om bestuivende insecten in je tuin of op je balkon te beschermen!